Dieta alcalina

Potentialele riscuri si beneficii ale Dietei Alcaline

A incerca cea mai recenta dieta este practic un joc american. Cu cat sunt oferite mai multe beneficii de sanatate in dieta, cu atat mai bine. Nu vrem doar sa scadem in greutate, dorim sa vindecam artrita, diabetul, cancerul precum si sa incetinim procesul de imbatranire. Unele site-uri ce fac reclama dietei alcaline sustin ca dieta face toate aceste lucruri si multe altele.

E adevarat? Iata ce trebuie sa stiti.

In primul rand, unele informatii de baza. PH-ul nostru este masura care arata exact cat de acizi sau alcalini suntem. Un pH 0 este complet acid, iar un pH de 14 este complet alcalin. Un pH de 7 este neutru.

Nu aveti doar un singur nivel de pH. De exemplu, stomacul are un pH variind intre 1.35 – 3.5. Acesta trebuie sa fie acid pentru a ajuta la digestie. Cu toate acestea, sangele trebuie sa fie intotdeauna usor alcalin, cu un pH de 7.35 pana la 7.45.

Teoria dietei alcalina este ca prin consumul anumitor alimente poate ajuta la mentinerea echilibrului pH-ului organismului ideal pentru imbunatatirea starii generale de sanatate. Insa organismul isi mentine echilibrul pH-ului, indiferent de dieta.

De exemplu, dieta dumneavoastra ar putea afecta nivelul pH-ului urinei. Dar ceea ce mancati nu determina nivelul de PH din sange.

Ce cuprinde Dieta Alcalina

Dieta alcalina este in mare parte vegetariana. In plus fata de legume proaspete si unele fructe proaspete, alimentele ce promoveaza alcalinii includ produse din soia si unele nuci, cereale si leguminoase.

Site-urile web care promoveaza dieta alcalina descurajeaza consumul produselor alimentare ce promoveaza acizii, care includ carne, peste, pasari de curte, produse lactate, alimente procesate, zahar alb, faina alba si cafeina.

Dieta alcalina este in principiu sanatoasa, sustine Marjorie Nolan, RD, o purtatoare de cuvant a Asociatiei Americane de Dietetica.

“Este o dieta cu fructe si legume proaspete, apa din abundenta, evitand alimentele procesate, cafea si alcool, care oricum sunt toate recomandari pentru o dieta in general sanatoasa” spune Nolan. “Insa corpul nostru reglementeaza pH-ul nostru intre 7.35 si 7.45, indiferent de modul in care mancam.”

Beneficii potentiale

Dietele care includ o multime de proteine ​​animale pot reduce pH-ul urinei si cresc riscul de pietre la rinichi. Deci, respectarea unei diete bogate in legume, ca in cazul dietei alcaline, poate ridica pH-ul urinei si reduce riscul producerii de pietre la rinichi, spune John Asplin, MD, un specialist de rinichi, care este membru al Societatii Americane de Nefrologie.

Cercetatorii au speculat ca o dieta alcalina ar putea incetini pierderea de masa osoasa si deseurilor musculare, spori cresterea hormonala, face anumite boli cronice mai putin probabile, si usura durerile de spate. Cu toate acestea, nu au fost dovedite toate acestea.

De asemenea, nu exista nici o dovada concreta cum ca o dieta alcalina sau una vegetariana poate preveni cancerul. Unele studii au aratat ca vegetarienii prezinta rate mai mici de cancer, in special cancerul de colon, potrivit Societatii Americane de Cancer. Insa vegetarienii au adesea alte obiceiuri sanatoase, cum ar fi exercitiile fizice si abstinenta de la baut si fumat, asa ca este dificila doar determinarea efectelor dietei.

“Studiile clinice au dovedit fara nici o indoiala ca oamenii care mananca mai multe fructe si legume proaspete si se hidrateaza corespunzator au rate mai mici de cancer si de alte boli”, spune Nolan WebMD, “dar, probabil, nu are nimic de-a face cu pH-ul sanguin.”

Riscuri potentiale

Deoarece nu exista nici o dovada cum ca dieta poate modifica in mod semnificativ pH-ul sanguin, un pH-ul sanguin foarte neregulat este un semn al unei probleme mai mari – probabil insuficienta renala – nu o problema dietetica.

Persoanele cu boli de rinichi sau probleme medicale ce necesita monitorizarea unui medic, cum ar fi cazurile grave de diabet, nu ar trebui sa incerce aceasta dieta fara supraveghere medicala.

“Daca zaharul din sangele cuiva nu este monitorizat in mod corespunzator – in special in cazul in care sunt pe insulina, au diabet tip 1 sau o forma severa de tip 2 – cel mai probabil riscati ca nivelul de zahar din sange sa scada mult prea jos dupa o masa daca nu stiti ce faceti”, spune Nolan.

Totul se rezuma la un echilibru, spune Asplin. Dieta alcalina ar putea supra-limita consumul de proteine ​​si de calciu.

“Vegetarienii pot fi complet sanatosi prin dieta lor, atata timp cat acestia se asigura ca includ provizii adecvate componentelor esentiale intr-o dieta. Dar este, de asemenea, adevarat ca multi americani supra-consuma proteine ​​si obtin mult mai mult decat au nevoie de fapt “, spune Asplin.

Steagurile rosii in fraudarea Dietei

Multe site-uri web care apar in topul rezultatelor cautarii dupa criteriul “dieta alcalina” cer utilizatorilor sa se aboneze cu adresa lor de e-mail sau sa cumpere produse de dieta de pe site. Expertii spun ca acestea sunt steaguri rosii pentru ca promotorul dietei poate fi numai interesat sa vanda ceva.

Fiti foarte atenti la site-urile cu diete care solicita o taxa lunara pentru retete sau informatii. Exista numeroase plangeri online cum ca aceste abonamente sunt usor de inceput, dar practic imposibil de oprit.

William Mundell, MD, vice-presedintele departamentului de medicina interna generala la Clinica Mayo din Rochester, Minn., sfatuieste, de asemenea, oamenii sa se fereasca de orice dieta care:

  • Vor sa cumparati doar produsul lor. Ar trebui sa puteti obtine de la supermarket, pe cont propriu, alimente pentru orice dieta sanatoasa.
  • Se concentreaza pe un spectru ingust de alimente, fie ca sunt pentru a elimina toate grasimile, toti carbohidratii, toate proteinele ​​sau doar sa consumati grapefruit.
  • Sustin ca stiinta pastrat un secret sau ca o singura persoana a descoperit ceva despre care nimeni nu mai stie nimic.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *