Dieta de 3 zile

Exista o varietate de diete de 3 zile care circula de la o persoana la alta si pe Internet. Acestea au tendinta sa promita pierderi in greutate de 10 lb (4,5 kg) sau mai mult in doar 3 zile.

Origini

Originile dietei de 3 zile nu sunt clare. Unii oameni cred ca ele au aparut in anii 1980, cand aceste tipuri de diete erau trimmise prin fax de la o persoana la alta. Dietele de 3 zile sunt cunoscute dupa mai multe denumiri, inclusiv dieta fax, dieta militara, dieta maritima, dieta Clinicii din Cleveland si multe altele. Adesea ele sunt denumite simplu dieta de 3 zile. Cu toate ca multe versiuni ale acestei diete indica faptul ca au fost create de anumite institutii medicale, nu exista vreo institutie medicala care sa le recunoasca, ca in cazul Fundatiei Britanice a Inimii sau Clinica din Cleveland, care incearca sa informeze publicul ca nu sunt adevarate declaratiile incluse in istoricul dietelor respective.

Cel mai comun model al unei diete de 3 zile gasita pe Internet implica consumarea unei mari cantitati de ton si diverse legume in timpul zilei, si inghetata in fiecare seara. Aceasta dieta pare a fi similara sau aceeasi.

Descriere

Exista mai multe versiuni ale dietei de 3 zile, toate promitand o pierdere in greutate semnificativa in doar 3 zile. Exista multe versiuni cu ce e voie sau nu a fi consumat in timpul acestor 3 zile. Una din diete chiar ii indruma pe cei ce o tin sa bea numai apa in prima zi. In a doua zi ei pot manca fructe, si pot bea doar suc de fructe, iar in cea de-a treia zi au voie sa consume doar legume si sa bea doar suc de legume.

Cea mai intalnita dieta de 3 zile, si cea care pare a fi cea mai populara, este dieta de 3 zile cu un plan de alimentatie care le spune oamenilor ce sa consume la micul dejun, pranz si cina. Specificul planului variaza, la fel ca si ce anume ei au voie sa bea. Unele versiuni permit orice, altele specifica doar consumul de apa si suc dietetic pe langa cafeaua si ceaiul incluse in planul de alimentatie. Multe diete solicita consumula cel putin 4 pahare de apa pe zi. Unele permit ca sucul dietetic sa inlocuiasca apa. O versiune obisnuita a planului alimentar pentru o dieta de 3 zile este:

Ziua 1

Micul dejun: ceai negru sau cafea, ½ grapefruit, 1 felie de toast cu 1 lingurita de unt de arahide. O anumita versiune specifica 1/3 din grapefruit, altele indica utilizarea indulcitorilor artificiali in cafea, iar altele permit ca sucul de grapefruit sa inlocuiasca grapefruit-ul.

Pranz: 1/2 castron ton, 1 felie de toast uscat, cafea neagra sau ceai. Unele versiuni solicita ca tonul sa fie in apa, altele permit indulcitori artificiali in cafea sau ceai.

Cina: 3 uncii de carne slaba, 1 ceasca de boabe verzi, 1 morcov, 1 mar, 1 cupa inghetata de vanilie. Unele versiuni specifica faptul ca inghetata trebuie sa nu contina grasimi. Altele versiuni indica 1 ceasca de sfecla in locul morcovilor.

Ziua 2

Micul dejun: 1 ou, 1 felie toast uscat, ½ banana, cafea neagra sau ceai. Unele versiuni cer utilizarea indulcitorilor artificiali in cafea sau ceai. Nu este in general specificat modul cum ar trebui preparat oul. Unele versiuni permit o banana intreaga.

Pranz: 1 bucata branza de casa si 6 biscuiti. Unele versiuni permit ca indivizii sa-si aleaga intre 1 bucata de branza de casa si 1 bucata de ton. Unele solicita 6 biscuiti, altele 8. majoritatea versiunilor indica biscuitii de tipul Saltine.

Cina: 2 hot dogs, 1 broccoli, ½ morcov, ½ banana, ½ cupa de inghetata de vanilie. Unele versiuni specifica bucati de carne de vita. Altele indica 1 varza in locul broccoli-ului. Unele versiuni indica faptul ca inghetata sa nu contina grasimi.

Ziua 3

Micul dejun: un mar, o uncie branza cedar, 5 biscuiti de tipul Saltine, ceai negru sau cafea. Unele versiuni permit sau solicita utilizarea indulcitorilor artificiali.

Pranz: un ou fiert tare, o felie de toast uscat. Unele versiuni permit cafea neagra sau ceai (cu sau fara indulcitor artificial) in acest meniu, altele nu.

Cina : 1 bucata ton, 1 morcov, 1 conopida, 1 felie pepene si ½ inghetata de vanilie. Unele versiuni permit ½ pepene galben in locul pepenelui. Unele versiuni indica inghetata fara grasimi.

Exista si alte versiuni ale dietei de 3 zile prezentata mai sus, cu unele alternative mult mai specifice, precum portocale in loc de grapefruit, branza de casa in loc de ton si alti inlocuitori din legume. Multe versiuni le spun utilizatorilor sa foloseasca lamaie, sare si piper, mustar, otet, ierburi, sos de soia, ketchup, sos Worcestershire si alte asezonari ce pot fi adaugate in mancare in timpul dietei, insa nimic care sa contina grasimi cum face untul. Cele mai multe verisuni ale dietei sunt foarte categorice cand indica urmarea regulilor intocmai pentru a ajunge la scaderea in greutate promisa.

Functie

Dieta de 3 zile de obicei promite ca utilizatorul ei va putea pierde 10 livre in 3 zile daca dieta este urmata intocmai. Adesea dieta sustine faptul ca acest rezultat este datorat combinatiei de alimente care va provoca niste modificari in metabolism si vor duce la arderea multor grasimi. Nu este niciodata specificat cu exactitate ce tip de reactie ar trebui sa existe, sau cum se presupune ca ar functiona. Adesea, dieta spune ca poate fi repetata dupa cateva zile de mancat normal. Unele versiuni ale dietei permit doua sau trei zile de alimentatie obisnuita, in vreme ce altele se pot extinde pana la patru sau cinci astfel de zile. Dietele de 3 zile sunt create cu intentia de a induce pierderi in greutate extreme intr-un timp foarte scurt si nu de a schimba stilul de viata sau obiceiurile alimentare generale a celui ce o aplica. De obicei, dietele ajung pana in punctul in care, dupa finalizarea lor, permit sa fie consumat orice se consuma si inainte. Singura avertizare este sa nu se exagereze. Nu exista recomandari de exercitii in cazul dietelor de 3 zile. Pierderea in greutate se datoreaza unui metobolism crescut si a unei acumulari scazute in calorii.

Beneficii

Exista multe beneficii ce vin o data cu pierderea in greutate intr-un ritm moderat, printr-o alimentatie sanatoasa si exercitii. Dietele de 3 zile, nu sunt considerate a avea un ritm moderat si nu includ exercitii, sau o dieta foarte bine echilibrata. Cu toate ca dieta sustine faptul ca se pot pierde 10 livre in 3 zile, este putin probabil ca pierderea in greutate sa rezulte doar din reducerea retentiei la apa. Este posibil sa existe si un beneficiu psihologic in pierderea rapida in greutate, insa este foarte probabil ca reversul sa fie aplicat in momentul in care revii repede la vechea greutate dupa ce dieta ia sfarsit.

Precautii

Oricine se gandeste sa inceapa o dieta noua ar trebui sa consulte fizicianul sau alt profesionist medical. Necesarul zilnic de calorii, grasimi si nutrienti poate diferii semnificativ de la o persoana la alta in functie de varsta, greutate, sex si alti factori. Discutia cu un doctor poate ajuta o persoana ce cauta o dieta sa o aleaga pe aceea care i se potriveste cel mai bine cu planurile pe termen lung de slabire. Femeile insarcinate sau care alapteaza ar trebui sa fie foarte atente atunci cand se gandesc sa inceapa o dieta noua, deoarece atunci cand un copil primeste nutrienti de la mama sa, ceea ce mama mananca poate avea un impact semnificativ asupra cresterii si dezvoltarii copilului.

Riscuri

Exista cateva riscuri asociate oricarei diete, insa dietele care limiteaza foarte mult caloriile sau varietatea alimentelor permise au tendinta de a fii mai mult riscante decat bine echilibratele diete cu reduceri moderate de calorii. Cea mai cunoscuta dieta de 3 zile permite consumarea a doar 1000 calorii pe zi, in vreme ce unele versiuni ce au fost analizate permit un maximum de 700 calorii pe zi. Acestea sunt mult prea putine pentru majoritatea oamenilor pentru a avea o sanatate buna. O dieta ce contine mai putin de 800 calorii pe zi este considerata o dieta cu foarte mari reduceri de calorii. Ele prezinta riscuri foarte mari de efecte secundare, cum ar fi calculi biliari si probleme cardiovasculare. Dietele cu reduceri mari de calorii sunt destinare numai celor foarte obezi, ce prezinta probleme medicale semnificative datorate obezitatii. Aceste diete sunt derulate sub atenta supraveghere a fizicianului. Ele nu sunt destinate, sau sigure pentru a fi urmate fara indrumare.

Intrebari pentru doctor

  • Aceasta dieta este sigura pentru mine?
  • Aceasta dieta este cea mai buna dieta care duce la atingerea scopurilor mele?
  • Am vreo cerere de dieta ce nu este inclusa in aceasta?
  • Ar fi ok pentru mine sa folosesc multivitamine sau orice alt supliment dietetic daca as incepe dieta aceasta?
  • Sunt in siguranta daca folosesc dieta pe o perioada mai mare de timp?
  • Exista orice semn sau simptom care poate indica aparitia unei probleme in timpul dietei?

Cei ce urmeaza o dieta de 3 zile pot descoperi cum orice peirdere in greutate revine repede in momentul in care dieta se sfarseste, si pot ajunge la concluzia ca au castigat mai multe kilograme decat au pierdut. A avea o cerere de calorii foarte redusa determina metabolismul sa incetineasca deoarece organismul crede ca ii este foame. Apoi, atunci cand un numar normal de calorii este reintrodus in dieta, organismul vrea sa stocheze grasimi in plus in cazul in care mai apare vreo perioada de foamete. Acest mecanism natural de aparare al organismului fata de foamete pot duce ca cei care tin diete cu foarte putine calorii si revin la obiceiuri alimentare sa se aleaga cu mari cantitati de grasimi in timp, cu toate ca ei incearca sa repsecte o dieta. Dietele cu foarte putine calorii derulate numai pe parcursul a catorva zile promoveaza si ele cheful de a manca la finele dietei.

Multe versiuni ale dietelor de 3 zile, in special cele destinate postului, au un mare risc de deficienta in vitamine si minerale. Organismul are nevoie de mancare din orice grup alimentar zilnic, pentru o sanatate buna. A bea doar suc de fructe, sau alimentarea doar cu cateva tipuri de mancaruri limitate, poate face aproape imposibil ca o persoana ce urmeaza o dieta sa-si extraga toti nutrientii de care are nevoie pentru o sanatate buna. Orice persoana ce tine diete si ia in consideratie acest tip ar trebui sa consulte medicul in privinta unor multivitamine sau suplimente corecte ce-l pot ajuta sa reduca riscul deficientei. Multivitaminele si suplimentele alimentare au si ele propriul set de riscuri, si nu pot inlocui o dieta sanatoasa si foarte bine echilibrata.

Cercetari si aplicari generale

Diete de 3 zile in general nu sunt recunoscute ca fiind metode sanatoase si eficiente de a scadea in greutate pe termen lung. Cu toate ca nu exista studii stiintifice care sa determine gradul de eficienta al celor mai uzuale diete pe 3 zile, expertii sugereaza ca orice dieta ce promite pierderi de 10 lb (4.5 kg) in 3 zile foarte putin probabil actioneaza asupra grasimilor. In schimb, cei ce tin dieta probabil pierd apa, dar si niste grasimi si masa musculara prin numarul redus de calorii.

Departamentul Agricol al Statelor Unite ofera recomandari pentru o dieta sanatoasa in ghidul alimentar Piramida Mea. Aceast ghid include recomandari despre numarul de mese necesar zilnic pentru fiecare grup alimentar. Orice dieta ce are ca scop pierderea in greutate sustenabila si sanatoasa urmeaza aceste indrumari si includ alimente din fiecare grup alimentar pentru nutritia zilnica. Dietele sustenabile nu ar trebui sa fie extrem de restrictive pentru oricare grup alimentar, sau sa adopte masuri extreme in reducerea numarului caloric.

Multe studii au indicat faptul ca exercitiile si dieta sunt mult mai eficiente slabirii atunci cand sunt realizate impreuna, decat luate separat. Dietele de 3 zile de obicei nu au recomandari de exercitii. In schimb, ele sustin faptul ca o combinatie magica de alimente pot ajuta la reducerea grasimilor fara sa fie nevoie de efort aditional. Planurile de slabire intensive si sanatoase ar trebui sa includa componente de dieta si exercitiu fizic. Incepand cu anul 2007, Centrele Controlului Bolilor recomanda ca adultii sa urmeze un minim de 30 minute de exercitii zilnice de la un nivel usor la unul moderat pentru o sanatate buna.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *