Dieta Ketogenica sau Keto

Dieta ketogenica a fost creat de Lyle McDonald. Aceasta dieta saraca in carbohidrati se bazeaza pe notiunea de cetoza. Aspectul scazut de carbohidrati din aceasta dieta o face similara cu Atkins si dietele South Beach. Ceea ce face ca acest regim alimentar diferit de alte diete sarace in carbohidrati este faptul ca se concentreaza puternic pe exercitiu. În plus, dieta ketogenica este utilizata pentru mai mult decat doar pierderea in greutate , aceasta este o dieta populara pentru persoanele care sufera de epilepsie.

Premise
Prin fortarea organismului în cetoza, va obliga organismul sa înceapa sa rupa depozitele de grasime pentru a creea energie. Aceasta apare atunci cand organismul nu are o oferta adecvata de carbohidrati pentru a o utiliza pentru energie.
Atunci când în urmeaza aceasta dieta, persoanele vor trebui sa înceapa prin stabilirea necesarului caloric zilnic. McDonald utilizeaza notiunea medicala bazat pe faptul ca consumul de calorii mai putine decat arde corpul pe zi va duce la pierderea în greutate. Acest concept este o diferenta majora între dieta ketogenica si alte diete sarace in carbohidrati.
McDonald prevede ca, pentru a pierde in greutate, persoanele trebuie sa creeze un deficit de calorii. McDonald recomanda pentru a crea acest deficit de calorii, combinarea dietei in care se va manca cu 20 % mai putine calorii decat corpul tau arde o zi, combinat cu cel putin 30 de minute de exercitii pe zi.

Dieta
Zilele saptamânii sunt zile scazute in consumul de carbohidrati, în timp ce la sfârsit de saptamâna sunt considerate carbohidrati-încarcate.
Ramânând în termen cu cerintele dumneavoastra zilnice de calorii, în timpul saptamânii sunt persoanele fizice ar trebui sa consume 1 g de proteine pentru fiecare kilogram de greutate masa musculara, cele ramase sunt calorii care sa provina din surse de grasimi.
În timpul week-end-ului in faza incarcarii cu carbohidrati, celor care tin dieta li se permite sa manânce practic orice carbohidrat, dar ar trebui sa urmareasca sa ramâna în continuare în gama lor de calorii. Este recomandat ca persoanele sa obtina 15 la 20 g de carbohidrati pe kilogram de masa musculara, impreuna cu 1 g de proteine pentru fiecare kilogram de masa corporala.

Exercitii
Dieta ketogenica recomanda ca persoanele sa faca exercitii de aerobic de cel putin trei ori pe saptamâna. Pentru pierderea de grasime, se recomanda celor care tin dieta completa de 4 pâna la 5 zile de exercitii aerobice. Sunt recomandate între 20 si 45 de minute de exercitii aerobice in fiecare zi. Acest exercitiu aerobic este combinat cu un program cardio.

Ce sa te entuziasmeze
Comparativ cu alte diete low carbohidrati, dieta ketogenica permite sa va incarcati cu carbohidrati în fiecare week-end, ajutându-va sa evitati rutina si plictiseala, atunci când tineti aceasta dieta.
Un beneficiu major al dieta ketogenic, în special pentru sportivi, este faptul aspectul ridicat de proteine, din aceasta dieta, combinatae cu accentul pe exercitii ar trebui sa permita persoanelor sa mentina masa lor musculara in timp ce pierd in greutate. La multe alte diete, persoanele pierd masa musculara în combinatie cu grasime.

Lucruri de care trebuie luate in considerare
Continutul scazut de carbohidrati nu este recomandat pentru toate persoanele. Anumite persoane vor experimenta efecte secundare, cum ar fi dureri de cap, ameteli si nivelurile scazute de energie ca dupa o dieta saraca in carbohidrati. Datorita acestui fapt, poate fi dificil pentru unii de a ramâne pe dieta ketogenica pe termen lung.

Verdict
Unor oameni le prieste dieta ketogenica. Aceasta s-a dovedit de ajutor unor sportivi reducand grasimea corpului lor la cele mai mici niveluri. În timp ce dieta poate fi confuza la început, cei ce tin dieta par sa se adapteze rapid la acest regim alimentar si sa slabeasca atunci când urmeaza planul de masa ketogenic si exercitiile fizice.

Exemplu de meniuri:

  • Mic dejun – doua oua, doua felii de sunca si o rosie fiarta.
  • Masa de prânz – Burger de vita învelit în salata verde.
  • Cina – fasole verde, ciuperci si ardei rosu prajite în ulei de seminte de in, cu o friptura de somon.
  • Gustari – iaurt nelimitat si plin de grasime din lapte., o cutie de brânza, capsuni si smântâna, unt de arahide.

Alimente de evitat

  • fructe si legume care contin amidon
  • cartofi
  • cartofi dulci
  • morcovi
  • broccoli
  • dressingurile pentru salate
  • paste
  • pâine
  • ciocolata
  • prajituri

Pozitiv si negativ in dieta ketogenica

Pozitiv – Acesta sa dovedit a fi eficienta la copiii care sufera de epilepsie refractara. Acesta poate oferi, de asemenea, unele beneficii pentru adulti.
Negativ – consumul de alimente bogate in grasimi in timp poate cauza probleme, cum ar fi colesterolul ridicat si hipertensiunea arteriala.
Pozitiv – organism se transforma in cetoza, care utilizeaza drept combustibil grasimea, mai degraba decât carbohidrati.
Negativ – in timp, respiratia poate începe sa miroasa neplacut.
Pozitiv – eficienta de a o utiliza pe termen scurt.
Negativ – dieta este limitata. Multe fructe si legume benefice sunt evitate, din cauza continutului lor de amidon.
Negativa – Deficiente de vitamine si minerale.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *