Dieta Scarsdale

Dieta Scarsdale este renumita in toata lumea pentru rezultatele rapide in pierderea greutatii, în general, 500 de grame pe zi. Unii utilizatori se lăuda cu o pierdere de 20 de kilograme în 14 zile, deşi recunosc că o parte semnificativă reprezinta pierderea de apă si ca revin usor la greutatea initiala odata ce renunta la dieta.

Avantaje:

  • Este extrem de simpla.
  • Se obtin rezultate vizibile in timp scurt.
  • Pe termen scurt regimul este lipsit de riscuri, asigurand suficiente proteine, minerale si vitamine.
  • Senzatia de foame nu este o problema, deoarece in mare parte portiile incluse in cadrul meselor nu au o limita superioara.

Dezavantaje:

  • Dieta nu este recomandata persoanelor ce sufera de afectiuni cardio-vasculare.
  • Continutul de calorii al dietei este foarte redus, putand conduce la o lipsa generala de energie.
  • Absenta grasimilor si a produselor lactate poate determina un dezechilibru nutritional in cazult in care dieta este urmata in mod frecvent sau pe o perioada mai mare de 14 zile.
  • Pierderea in greutate nu se mentine daca, dupa terminarea dietei, se revine la obiceiurile alimentare obisnuite.
  • Dieta a fost criticata pentru nivelul carbohidratilor, considerat periculos de redus, precum si pentru absenta anumitor vitamine si minerale.

Alimentaţie şi nutriţie:

Luni

  • Mic dejun: Cafea sau ceai cu îndulcitor artificial si 1/2 grapefruit.
  • Pranz: Orice cantitate de carne macra de vita, pui sau peste + salata de rosii + cafea sau ceai.
  • Cina: Peste la gratar + salata de laptuci si rosii + grepfrut sau pepene galben.

Marti

  • Mic dejun: Cafea sau ceai cu îndulcitor artificial si 1/2 grepfrut
  • Pranz: Orice cantitate de salata de fructe + cafea
  • Cina: Biftec tocat, la gratar – din belsug + orice cantitate de legume gatite

Miercuri

  • Mic dejun: Cafea sau ceai cu îndulcitor artificial si 1/2 grepfrut
  • Pranz: Salata de ton + grepfrut sau pepene
  • Cina : 2 cotlete de porc (fara grasime) + salata de verdeturi + cafea

Joi

  • Mic dejun: Cafea sau ceai cu îndulcitor artificial si 1/2 grepfrut
  • Pranz: 2 oua + branza de vaci + 85g dovlecel + o felie de paine prajita + cafea
  • Cina: Pui la gratar (cu sau fara piele) + spanac + cafea

Vineri

  • Mic dejun: Cafea sau ceai cu îndulcitor artificial si 1/2 grepfrut
  • Pranz: Orice cantitate de parmezan + spanac + o felie de paine prajita
  • Cina: Peste la gratar + legume gatite sau salata de verdeturi + o felie de paine prajita

Sambata

  • Mic dejun: Cafea sau ceai cu îndulcitor artificial si 1/2 grepfrut
  • Pranz: Orice cantitate de salata de fructe + o cafea
  • Cina: Pui la gratar (cu sau fara piele) + salata de laptuci si rosii+ grepfrut sau pepene galben + Ceai, apa

Duminica

  • Mic dejun: Cafea sau ceai cu îndulcitor artificial si 1/2 grepfrut
  • Pranz : Pui cald sau rece + salata de laptuci si rosii + grepfrut sau pepene galben + cafea
  • Cina: Biftec (carne de vita) la gratar, (gratar – inlaturati in prealabil orice urma de grasime); + salata amestecata (rosii, laptuci, verdeturi, morcovi, telina) + Ceai, apa.

Reguli de aur pentru a urma dieta:

  • Alimentele indicate in cadrul dietei nu pot fi inlocuite cu altele.
  • Nu se consuma bauturi alcoolice.
  • Nu se urmeaza dieta pe o perioada mai mare de 14 zile.
  • Fara gustari intre mese, cu exceptia morcovilor si a telinei crude.
  • Din prepararea salatelor trebuie exclus uleiul. Se recomanda lamaie si otet.
  • Se consuma numai carne macra.
  • Se beau cel putin patru pahare cu apa zilnic.
  • Cafeaua si ceaiul trebuie baute fara zahar.
  • Se pot folosi indulcitori artificiali.
  • Sunt permise bauturile dietetice.
  • Nu este necesar sa mancati tot ceea ce contine planul alimentar, dar nu pot fi facute inlocuiri sau adaugiri, cu cateva exceptii: condimente vegetale, sare, piper, lamaie, otet, sos Worcestershire, sos de soia, mustar, ketchup.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *