Indulcitorii artificiali in dieta atkins

Va trebui sa determinati care indulcitori artificiali va sunt corespunzatori, in acest sens sunt permisi urmatorii: sucraloza (splenda), zaharina, ciclamat, acesulfam de potasiu – K. Indulcitorii naturali a caror denumire se termina cu sufixul “-oza” precum maltoza, fructuoza, etc. trebuiesc evitati. Cu toate acestea, anumiti alcooli de zahar, precum maltitolul, nu afecteaza nivelul de zahar din sange si sunt acceptati in regim. Zaharina a fost studiata foarte mult si efecte negative au aparut in studiile de laborator cand a fost administrata sobolanilor in cantitati excesive. Administratia Statelor Unite pentru Alimente si Medicamente (FDA) a eliminat zaharina de pe lista cancerigenelor, bazandu-si decizia pe studii amanuntite din literatura medicinala si pe afirmatia Institutului National de Stiinta conform caruia “nu exista nici o asociere clara intre zaharina si cancerul uman.” Poate fi utilizata in cantitati moderate, insemnand sa nu depasiti 3 bucati pe zi. Zaharina este comercializata ca si Sweetex sau Sucron. Nu incurajam folosirea de aspartam (comercializat ca si Nutrasweet, Hermesetas si Candarel) din cauza unor dileme privind siguranta acestuia. Eu prefer sucraloza (Splenda) singurul indulcitor extras din zahar sigur din punct de vedere caloric si, care, nu ridica nivelul zaharului din sange. Se foloseste in Canada de multi ani si a fost recent aprobat de FDA, dupa ce acestia au reanalizat mai bine de o suta de studii de caz intreprinse in ultimii 20 de ani.

A se nota faptul ca fiecare bucata de inlocuitor pentru zahar contine aproximativ 1 gram de carbohidrati, prin urmare nu uitati sa includeti cantitatea in totalul zilnic.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *